środa, 25 maja 2011

PROJEKT SAKWA

Po dzisiejszej wizycie w "Błękitnym Baranku", postanowiłem rozpocząć moją pierwszą rekonstrukcje od niewielkiego ale za to miłego dla oka przedmiotu w wyposażeniu każdego mieszczanina/pielgrzyma. Sakwa z "BB" datowana jest na XV w i jest pięknym przykładem wzornictwa za czasów średniowiecza.



Historia sakwy jest o tyle ciekawa że została odnaleziona w ruinach spichlerza "Błękitny Baranek" w Gdańsku podczas prac archeologicznych prowadzonych przez Gdańskie Muzeum. Prawdopodobnie sakwa należała do jakiegoś pielgrzyma, który przybył w te rejony i na szczęście dla nas zgubił ją, co daje nam okazję choć troszeczkę przybliżyć się do średniowiecza i ludzi z tamtych czasów.

Jeśli chodzi o tego typu znalezisko jest jedyne w swoim rodzaju na naszych ziemiach jak do tej pory. Podobne sakwy, zostały jedynie odnalezione w Holandii w amsterdamskim porcie. To tyle jeśli chodzi o moją wiedzę na ten temat.


W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zabrać się do roboty i od jutra zamieszczać pierwsze zdjęcia mojej próby rekonstrukcji tego maleństwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz